Învățarea limbii germane în vremuri de potențiale tulburări civile

De când am început să predau limba germană în străinătate, m-am comportat diferit decât o fac mulți profesori de germană. Din observația mea, mulți dintre ei cred că este treaba lor să spună elevilor cât de grozavă este Germania. Desigur, deoarece guvernul german finanțează direct sau indirect mulți dintre ei, aceasta este fișa postului lor.

Întotdeauna m-am văzut mai mult ca un agent de turism responsabil. Dacă trimiteți călători într-o țară nouă, trebuie să îi avertizați și pe aceștia: despre zonele periculoase, calitatea apei potabile, despre obiceiurile locale și despre fraudele tipice.

Când am fost la școală, aveam pe peretele clasei acea poză faimoasă cu cele trei maimuțe acoperindu-și urechile, nasul și ochii. Mulți dintre noi considerăm că aceasta este o opțiune valoroasă pentru viață, în general. Prin urmare, probabil că unii dintre dvs. se vor supăra pe mine; vor deveni supărați pe mine pentru că le-am atacat lumea fanteziei despre cum ar trebui să fie Germania.

Poziția mea este aceasta. Dacă unii meteorologi anunță un tsunami, nu înseamnă că trebuie să „crezi” în el și să intri în panică. Puteți rămâne cât de sceptici doriți. Cu toate acestea, înțelepții își iau măsurile de precauție pentru o varietate de scenarii posibile.

Cunoașteți suficiente informații despre răspunsurile Germaniei, Austriei și Elveției la pandemie. Poți fi în favoarea sau împotriva vaccinurilor sau indiferent. Ceea ce este un fapt este că lockdown-urile repetate vor avea repercusiuni economice. Procesele economice perturbate în mod regulat vor afecta stabilitatea financiară a migranților, în special a celor care lucrează în locuri de muncă ilegale sau semilegale. Acest lucru, împreună cu planurile anunțate recent de vaccinări forțate, vor crește riscul de tulburări sociale. Chiar dacă marea majoritate a germanilor se pare că sunt conformi, în acest moment.

Întrebarea relevantă este următoarea: ce abilități practice trebuie să am dacă stabilitatea mea actuală este perturbată? De ce fel de rețea socială am nevoie în cazul unui colaps temporar al lumii noastre normale?

Și, acesta este momentul să ieși din zona ta de confort și să exersezi să comunici în germană. Nu este nevoie să urmezi cursuri pentru asta.

Doriți un abonament gratuit la grupul meu de Facebook pentru a învăța limba germană? Acolo, veți primi actualizări la articolele mele. Și mă puteți întreba orice are legătură cu învățarea germană. https://www.facebook.com/groups/380160425489622

Gandâți-vă la asta:

Cum v-ați simți dacă ați locui în Japonia, în Nigeria sau în India. Au izbucnit tulburări civile între diferitele grupuri sociale și etnice și aproape că nu aveți abilități de comunicare în limba locală. Nu este cel mai bun scenariu, corect?

Nu este momentul să vă faceți griji pentru accentul dvs., pentru a face greșeli.

Dacă credeți că acest lucru este exagerat: tot ce se întâmplă acum a fost de neimaginat acum doi ani (sau imaginabil doar pentru cititorii lui Aldous Huxley și George Orwell).

Aveți grijă de familia și de dvs.!

(Dacă vă dezabonați pentru că acest lucru v-a jignit: îmi pare rău pentru dumneavoastră. Sper din tot sufletul că aveți dreptate și că eu greșesc.)

---

Limba germană cu mine la doar 50 de Cents pe săptămână. Învațăți să vorbiți liber și să scapați de greșeli cu metoda cu care eu personal am învățat 20 de limbi străine. https://www.thegomethod.org/servicii/materiale/

Află cum poți beneficia de ajutorul meu: https://www.thegomethod.org/servicii/limba-germana/

Sunt psiholog (M.A. de la Universitatea din Hamburg) și profesor de limbă din Hamburg / Germania. În prezent locuiesc în Republica Moldova.


 

 

 

 

 

Comments

Popular posts from this blog

Cele mai bune dicționare online german-german și funcțiile lor secrete

Cum să memorezi mai bine cuvintele noi?

Cum să nu mai pierzi timpul în timp ce înveți limba germană