Câte limbi vorbesc cu adevărat?

În școala elementară, o colegă de clasă le-a spus tuturor că vorbește multe limbi. Ea învățase doar câteva expresii de bază în toate.

În calitate de expert de comunicare, sunt adesea întrebat câte limbi vorbesc; ce limbi și câte dintre ele perfect. Întotdeauna mă simt puțin stânjenit cu întrebarea. Adesea, încerc să evit cu totul un răspuns. În primul rând, nu am un răspuns clar pentru mine. În al doilea rând, vreau să evit să creez o impresie lăudăroasă. (Dacă aș avea un Ford Mustang – mașina mea preferată, probabil că aș conduce-o doar acolo unde nimeni nu m-ar putea recunoaște).

Scriind aceasta, sper că răspunsurile mele vă pot fi de ajutor pe măsură ce înveți și îmbunătățești limbi străine.

Nu este mare lucru.

Acest lucru poate suna din nou arogant. Așteaptă doar o secundă. Sunt un învățător lent, mai ales în limbi străine. De obicei îmi ia ani să vorbesc fluent o limbă. E în regulă pentru mine. Adopt de bunăvoie „metoda broaștei țestoase” de a face pași mici, dar consecvenți în fiecare zi. Nu sunt într-un concurs de viteză cu nimeni. Dacă oamenii mă consideră prost, pentru că mi-a luat 5-10 ani să învăț o limbă: așa să fie.

În afară de școlarizarea obligatorie în Germania (din păcate, nu este permis homeschooling-ul) și unele cursuri la universitate, nu am învățat nicio altă limbă în mod tradițional. Am învățat fără memorizare specială a vocabularului, fără exerciții de gramatică pe hârtie, fără cursuri intensive, fără aplicații.

Singurul lucru pe care l-am făcut și îl fac este: mă expun în mod regulat la diferite limbi. Am o bibliotecă mare electronică și mai puțin fizică în diferite limbi. Citesc pe Wikipedia. În prezent sunt abonat la 102 podcast-uri în 19 limbi. Consum conținut numai în domenii de interes personal: literatură, istorie, economie, filozofie, autodezvoltare. În timp ce citesc sau ascult, uneori mă joc în cap cu cuvintele și încerc să creez propoziții cu sens pe care să l-aș putea folosi. Gândesc, scriu și vorbesc în mod regulat (mai ales cu mine însumi) în acele limbi.



Iată elementele cheie pentru tine:

• expunere regulată la conținut de calitate, cuplată cu o atitudine răbdătoare (nu trebuie să înțeleg totul din start)

• specializare: chiar și în limba maternă, nu ești un vorbitor fluent pe toate subiectele imaginabile. Deci de ce să încerci să știi totul într-o limbă străină?

• o atitudine jucăușă: Ne putem juca cu cuvintele precum copiii se joacă cu Lego

• Produce singur ceva în fiecare zi: gânduri, videoclipuri, un jurnal personal.

De ce nu este mare lucru? Dacă te expui la ceva mulți ani, în cazul meu de peste 20 de ani, automat îți vei aminti ceva. Dacă te uiți la sport în mod constant, vei cunoaște toate statisticile, rezultatele și numele jucătorilor. Chiar nu este o mare diferență.

Acum, câte limbi vorbesc cu adevărat? În ultimii 25 de ani, am învățat mai mult de 35 de limbi, la un moment dat. Timp de aproximativ trei ani, am avut un podcast săptămânal despre psihologie în 21 de limbi. În prezent, scopul meu este să limitez acest hobby. Am ales 19 limbi (doar limbi europene, în afară de arabă) pentru citire și ascultare. Dintre acestea, am ales 6, în care produc în mod regulat conținut pentru elevii și clienții mei.

Pe care dintre ele vorbesc perfect? Ei bine, de fapt, niciuna (nici măcar limba mea maternă, germana). Datorită modului în care le-am învățat, pot să citesc cu ușurință aproape tot ce mă interesează (în arabă, îmi ia mult mai mult), să înțeleg majoritatea conversațiilor și podcast-urilor, și să vorbesc destul de liber pe subiecte academice sau în viața cotidiană. Fac multe greșeli? Pariezi! Am accent german? Bineînțeles ca am. Dacă mă întrebi care sunt cuvintele pentru „șurubelniță” sau „pernă” în toate acele limbi, voi eșua cel mai lamentabil. Dar, dacă mă inviți să dau un interviu, sau o prezentare publică la o universitate, voi accepta cu plăcere. Va fi perfect? Cu siguranță, că nu! Dar, mă voi folosi de limba respectivă ca instrument pentru a transmite informații utile. Dacă chiar și un ascultător pleacă cu o perspectivă practică care îi schimbă procesul de învățare a limbii, este mai mult decât suficient pentru mine.

--

Scapă de bariera de a vorbi limba germană!

De mai mult de 20 de ani, asist elevii mei în depășirea fricii de a comunica liber în limba germană.

Născut la  Hamburg, cu masterat în psihologie de la Universitatea din Hamburg, sunt domiciliat la Chișinău unde am deschis întreprinderea mea ”GO Business Languages Solutions”.

Dacă vrei să mă contactezi direct, abonează-te la grupul meu de pe Facebook: https://www.facebook.com/groups/380160425489622   

Află cum secretele cu care am învățat mai mult de 20 de limbi, inclusiv limba română, te vor ajuta să înveți limba germană mai ușor și mai rapid. Cursul e aproape gratuit: https://gerhards-school.thinkific.com/courses/11secrete

Te intereseză doar limba germană?

https://www.thegomethod.org/germana/ 

Te-am ajutat deja și vrei să sponsorizezi video-urile mele cu o suma simbolică, beneficiind, în schimb, de statutul de membru de elită? Află mai multe aici: https://www.patreon.com/gerhardohrband

 

 

Comments

Popular posts from this blog

Cele mai bune dicționare online german-german și funcțiile lor secrete

Cum să memorezi mai bine cuvintele noi?

Cum să nu mai pierzi timpul în timp ce înveți limba germană