Ce înseamnă criza Covid pentru învățarea limbii germane

 

Ce înseamnă criza Covid pentru învățarea limbii germane

Poate simți și tu ca mine. După mai mult de un an, am redus semnificativ consumul meu de știri privind pandemie. Și în tot anul, nu țin minte că aș fi vorbit despre ea în cadrul podcastului meu.

Dar, sunt, totuși, niște lecții importante despre ceea ce va trebui să știm în limba germană în prezent, și în viitorul apropiat.

Apropo, am deschis o grupă de dimineață (marți și vineri, orele 8:15-9:45 – ora României/Moldovei (7:15-8:45 – Germania, Austria, Elveția): comunicare intermediară – cca A 2.2/B1). Dacă vrei mai multe detalii, contactează-mă.

• Va trebui să te descurci să vorbești liber, clar și încrezut la telefon sau Zoom/Skype. Acei elevi care mizează doar pe competențele lor în scris (nota zece la ortografie), dar care evită să vorbească, vor avea surprize extrem de neplăcute.

• Chiar dacă te stabilești în Germania, vei avea concurență din partea vorbitorilor de germană la distanță din țări ca India sau Vietnam.

• Va trebui să înveți să înțelegi persoane cu cele mai diferite accente și graiuri. Dacă lucrai până acum într-un magazin fizic din Bavaria, era suficient să te descurci cu graiul bavarez. Dacă firma ta lucrează online, vor suna și oameni din est sau nord, sau din Elveția.

• Nu va conta ce curs de germană ai absolvit, sau ce certificat de limba germană ai, ci un singur lucru: te vei descurca la comunicarea verbală sau nu.

Prin urmare, va trebui să-ți adaptezi drastic felul în care înveți limba germană. Dacă în continuare mizezi pe exerciții de gramatică în scris și memorizare de vocabular ca strategia ta principală, te poți trezi într-o lume foarte schimbată...

Succese în continuare!

Gerhard

 

Vrei să participi la o lecție de probă de 90 de minute, chiar dacă deja ești sau ai fost elevul meu? https://www.thegomethod.org/proba

Vrei să te înscrii în lista de așteptare pentru lecții online și live? https://www.thegomethod.org/cursuriDacă ai întrebări mai specifice, contactează-mă. La fel, îți recomand podcastul meu săptămânal, Limba germană cu Gerhard (https://anchor.fm/romaniango ) .

Vrei să testezi cursurile mele auto-administrate și audio, cu exerciții de vorbire? https://gerhards-school.thinkific.com/

Comments

Popular posts from this blog

Cele mai bune dicționare online german-german și funcțiile lor secrete

Cum să memorezi mai bine cuvintele noi?

Cum să nu mai pierzi timpul în timp ce înveți limba germană