În ce ordine să învăț gramatica germană?

 

În ce ordine să învăț gramatica germană?

În ce ordine să învăț gramatica limbii germane? Care ar fi ”structura” cea mai potrivită, curriculumul ”ideal”? Vom vedea o soluție destul de simplă, și aproape secretă (aproape nimeni nu o aplică).

Dacă ai întrebări mai specifice, contactează-mă. La fel, îți recomand podcastul meu săptămânal, Limba germană cu Gerhard (https://anchor.fm/romaniango ) .

Închipui-ți că organizezi o sărbătoare în familie. Nu știi ce să cumperi de mâncare și, apar eu cu compania mea. Îți vind o listă standard de cumpărături, ideală pentru o familie din România sau Moldova. Plătești 1 Euro și îți dau lista. Cum am ajuns la aceasta listă? Am făcut un mare sondaj între sute de mii de familii. Mi-au trimis toate listele lor de cumpărături înainte de orice eveniment în familie, și, cu superprogramul meu, am calculat lista media de cumpărături.

Probabil că vei spune că este o idee foarte proastă. Tu ai un eveniment de un tip concret, de pildă, un botez, și la tine vin 2000 de oameni (sau doar 2), majoritatea oaspeților mănâncă vegan, sau sunt evrei, sau musulmani, consumă doar sucuri fresh, etc. etc.

Păi, la fel este cu manualele de limba germană. Ele sunt tot o listă standardizată. De teme de gramatică.

Deci, care este soluția?

Te gândești la cele mai repetate situații practice în care vei folosi limba germană.

Să zicem că vrei să lucrezi ca frizer la Berlin.

1.      Scrie pe o foaie niște dialoguri tipice cu clienți pe care le-ai avut deja – în limba româna!

2.      Analizează ce gramatică ai folosit: ce timpuri, ce construcții, ce tipuri de prepoziții, ce tipuri de propoziții.

3.      Scrie-le într-o listă după frecvență. Cele mai des folosite teme pe primele locuri.

4.      Practică anume aceste teme de gramatică în limba germană.

Îți garantez, nu vei găsi niciun curriculum mai adaptat situaței tale.

Dacă în română nu prea folosești diateza pasivă, viitorul anterior sau perfectul simplu, sau prepoziții complexe ca în ciuda sau datorita faptului că, probabilitatea este înaltă că nici în germană nu le vei folosi.

Succese în continuare!

 

Gerhard

 

Vrei să participi la o lecție de probă de 90 de minute, chiar dacă deja ești sau ai fost elevul meu? https://www.thegomethod.org/proba

 

Vrei să te înscrii în lista de așteptare pentru lecții online și live? https://www.thegomethod.org/cursuriDacă ai întrebări mai specifice, contactează-mă. La fel, îți recomand podcastul meu săptămânal, Limba germană cu Gerhard (https://anchor.fm/romaniango ) .

 

Vrei să testezi cursurile mele auto-administrate și audio, cu exerciții de vorbire? https://gerhards-school.thinkific.com/

Comments

Popular posts from this blog

Cele mai bune dicționare online german-german și funcțiile lor secrete

Cum să memorezi mai bine cuvintele noi?

Cum să nu mai pierzi timpul în timp ce înveți limba germană