Cu cine să mă compar când vorbesc germana?

 

Mulți dintre noi se simt incompetenți când vorbim germana. Avem în noi o voce care ne spune că nu suntem niciodată suficient de competenți. „Am un accent teribil. Fac atât de multe greșeli. Oamenii nu pot înțelege ceea ce spun. ”

O mare parte din frustrarea noastră apare atunci când ne comparăm cu ceilalți. Întrebarea importantă este: Cu cine ne comparăm?

Unii oameni spun că nu ar trebui să te compari deloc. În calitate de psiholog, cred că acest lucru este practic imposibil. Suntem programați genetic să ne comparăm. În loc să deveniți ipocriți, este mult mai bine să încercați să direcționați în mod conștient procesul de comparație.

Iată recomandările mele:

Nu vă comparați cu persoane similare cu dvs.: cu prieteni din propria țară sau cu alți participanți la un curs de limbă.

Comparați-vă doar cu două persoane.

(Vrei să înveți limba germană cu mine și să plătești doar după rezultate? https://www.thegomethod.org/proba)

• Alegeți o persoană ca model care vorbește limba germană ca limbă maternă.

• Comparați-vă cu felul în care ați vorbit ieri. Dacă observați orice îmbunătățire, totul se mișcă în direcția corectă.

Dacă îmi urmați sfatul, nu veți simți niciodată invidie. De ce ar trebui să invidiez un american pentru limba engleză? Nu m-am născut în SUA. Pe de altă parte, simțim invidie atunci când ne comparăm cu oameni care ne sunt asemănători. Totuși, doare dacă un fost coleg de clasă are un accent mai bun decât mine.

A avea un singur vorbitor nativ ca model ne ajută să avem întotdeauna cel mai înalt standard pentru noi înșine. Ne oferă, de asemenea, claritate, în ce direcție ar trebui să ne îndreptăm. Dacă am mai multe modele, cu atât creierul meu este mai confuz.

Desigur, ar trebui să fiți strategic în alegerea modelului dumneavoastră. Vom discuta această întrebare într-un alt articol.

---

Vrei abonament gratuit la grupul meu de Facebook pentru a învăța limba germană? Acolo, vei primi actualizări la articolele mele. Și mă poți întreba orice are legătură cu învățarea germană.

https://www.facebook.com/groups/380160425489622 

Sunt psiholog (M.A. de la Universitatea din Hamburg) și profesor de limbă din Hamburg / Germania. În prezent locuiesc în Republica Moldova.

 

 

Comments

Popular posts from this blog

Cele mai bune dicționare online german-german și funcțiile lor secrete

Cum să memorezi mai bine cuvintele noi?

Cum să nu mai pierzi timpul în timp ce înveți limba germană