Cum să te exprimi mai clar în germană?

De ce ar trebui să mă exprim mai clar? Pentru mulți dintre noi, aceasta nu este o întrebare evidentă. În unele culturi, ascultătorul poartă toată responsabilitatea de a înțelege corect un mesaj. Dacă cineva nu te înțelege corect, te simți îndreptățit să-l dai vina pe el. „Acest lucru arată că nu ai ascultat cu atenție!” „Ar fi trebuit să știi ce am vrut să spun, pentru că ar trebui să mă cunoști mai bine până acum”. Pentru unii oameni, problema pare să nu fie niciodată că ei înșiși comunică într-o manieră ineficientă.

Uneori, îi dă vorbitorului mai multă putere, mai ales dacă este profesor sau intelectual. „Dacă nu mă înțelegi, înseamnă că nu ai atins nivelul meu intelectual pentru a înțelege astfel de lucruri.”

În rândul populației mai largi, pare să existe o reverență pentru textele complicate. Oamenii sunt impresionați de textele complicate și de folosirea cuvintelor intimidante de gen ”celeritate, coroborare, sau ascensiune”.

Există, totuși, multe motive pentru a te strădui să vorbești cu mai multă claritate!

- Ajută la vânzarea de produse sau idei. Amintește-ți: clienții confuzi nu cumpără.

- Este un semn de respect și empatie față de cealaltă persoană. De fapt, ar trebui să ne adaptăm modurile de a spune ceva la fiecare persoană pe care o întâlnim.

- Ne ajută să devenim un gânditor mai disciplinat și mai bun.

- Claritatea în vorbirea noastră este cauzată de claritatea în gândurile noastre, iar claritatea în gândurile noastre are multe alte efecte secundare benefice pentru viața noastră personală și profesională.

Cum te poți exprima mai clar?

- Vorbește în propoziții mai scurte. Înregistrează-te și numără efectiv numărul de cuvinte pe propoziție.

- Evită jargonul și folosește numai cuvinte pe care ești sigur ca celălalt le poate înțelege.

- Încearcă să parafrazezi, adică să exprimi același conținut în multe moduri diferite.

- Cere prietenilor și colegilor să evalueze acele alternative. Ce versiune este mai de înțeles și de ce?

- Găsește modele bune (scriitori și personalități de radio/TV).

 ---

Scapă de bariera de a vorbi limba germană!

De mai mult de 20 de ani, asist elevii mei în depășirea fricii de a comunica liber în limba germană.

Născut la  Hamburg, cu masterat în psihologie de la Universitatea din Hamburg, sunt domiciliat la Chișinău unde am deschis întreprinderea mea ”GO Business Languages Solutions”.

Dacă vrei să mă contactezi direct, abonează-te la grupul meu de pe Facebook: https://www.facebook.com/groups/380160425489622  

Află cum secretele cu care am învățat mai mult de 20 de limbi, inclusiv limba română, te vor ajuta să înveți limba germană mai ușor și mai rapid. Cursul e aproape gratuit: https://gerhards-school.thinkific.com/courses/11secrete

Te-am ajutat deja și vrei să sponsorizezi video-urile mele cu o suma simbolică, beneficiind, în schimb, de statutul de membru de elită? Află mai multe aici: https://www.patreon.com/gerhardohrband

 

Comments

Popular posts from this blog

Cele mai bune dicționare online german-german și funcțiile lor secrete

Cum să memorezi mai bine cuvintele noi?

Cum să nu mai pierzi timpul în timp ce înveți limba germană